оп

Вас запросили на співбесіду? Отже, ваше резюме зацікавило роботодавця, а спільна розмова – це наступний крок до працевлаштування. Тож до неї необхідно заздалегідь підготуватися. Як саме? Зараз довідаєтеся!

Крок перший

Необхідно роздрукувати кілька комплектів резюме й інших матеріалів, які ви плануєте показати. Бажано скріпити їх, щоб все було під рукою. Незайвими будуть кілька чистих аркушів та ручка. Це продемонструє вашу зібраність, відповідальність та організованість. Також корисно напередодні написати план самопрезентації й потренуватися виступати. Це дозволить вам почуватися впевнено під час розмови з роботодавцем і швидко відповідати.

Крок другий: володієш інформацією – володієш світом

Дізнайтеся якомога більше про компанію, у якій ви хочете працювати: які послуги чи продукти вона пропонує, з ким конкурує, які її особливості й корпоративна культура. Ознайомтеся з основними видами продукції, структурою та цінностями компанії. Щоб підготуватися до співбесіди, також радимо прочитати новини на сайті компанії й матеріали про неї в пресі. Це продемонструє вашу обізнаність.

Крок третій: імідж понад усе!

Наступний етап – створення привабливого образу. Чи вдягати діловий костюм, а чи прийти в джинсах і кросівках – залежить від корпоративної культури компанії та сфери її діяльності. Головне, щоб ваш вигляд свідчив про охайність і порядність. Сірий, коричневий, чорний, синій та інші класичні кольори – кращі варіанти для першої зустрічі, водночас, як яскраві барви можуть здатися зухвалими. На зустріч із роботодавцем необхідно приходити вчасно! Тож розрахуйте свій час або прийдіть на 5-10 хвилин раніше.

Крок четвертий: тест на чесність

Нарешті ви потрапили на співбесіду. Не варто хвилюватися, адже це просто черговий етап вашого працевлаштування. Зібраність, уважність і відвертість – це ті риси, які HR-менеджер обов’язково оцінить. Часто ейчари – психологи за освітою і мають достатньо досвіду, щоб побачити, коли ви говорите неправду. Будьте готовими до того, що на співбесіду прийде кілька осіб (HR-менеджер, керівник відділу, директор). Нехай це вас не лякає, поводьтеся спокійно й ввічливо.

Крок п’ятий: хто ви, пане?

HR-менеджера цікавить ваша компетентність, досвід, особисті якості та потенціал розвитку як спеціаліста. Під час співбесіди роботодавець звертає увагу на ваш попередній досвід і поведінку в конкретній ситуації. Наприклад, якщо ви працювали над певними проектами, то будуть цікавитися, як відбувалося спілкування в команді, хто і як вирішував завдання, як вирішували внутрішні конфлікти тощо. Ця інформація дозволить зрозуміти, наскільки ви буде ефективним працівником.

Також часто для оцінки рівня самоаналізу й амбіційності кандидата запитують:

  • Які ваші найбільші недоліки? Чому?
  • Чим ви найбільше пишаєтеся?
  • Що вам не подобається в собі?
  • Ким ви себе бачите через два (5-10) роки?

Відповідаючи, будьте максимально чесними. Також необхідно розуміти, що будь-які недоліки мають свої переваги, і навпаки. Тож перед розмовою із працедавцем незайвим буде провести SWOT – аналіз (сильні й слабкі сторони, можливості та загрози) свого резюме. Це допоможе вам правильно поводитися під час співбесіди.

Крок шостий: ви цього варті!

Наприкінці співбесіди зазвичай запитують про бажаний рівень заробітної плати й умови роботи. Необхідно розуміти, що будь-яка компанія зацікавлена отримати за мінімальну кількість ресурсів найбільш можливий профіт (вигоду). Відповідно, озвучивши високу платню, ви повинні аргументувати, що саме такий фахівець, як ви, надасть компанії нового поштовху до розвитку. Також не варто забувати про додаткові бонуси й можливості: багато сучасних компаній пропонують різні корпоративні курси, стажування, соціальний пакет тощо. Зазвичай, ці вигоди можуть бути більш вагомими, ніж висока заробітна платня й відсутність подальшого росту. Тому спершу визначте ваші пріоритети, а тоді вирішуйте.

Погоджуючи рівень оплати праці, спочатку ознайомтеся з середнім рівнем зарплат у галузі й у конкретній компанії. Залежно від ситуації, іноді варто під час співбесіди з роботодавцем на 10-20% підвищити грошову планку, аби потім погодитися на початкову суму.

Важливим є питання вашого кар’єрного росту й перегляду рівня заробітної плати. У більшості компаній використовують інструмент заохочення працівників «ставка + відсотки». Краще відразу з‘ясувати систему нарахування бонусів чи зміни рівня ставки.

Крок сьомий: ми вам зателефонуємо

Завершальний етап спільної розмови під час працевлаштування – обговорення подальшої співпраці. Найчастіше для ухвалення рішення компанії потрібен час, протягом якого можна зустрітися з іншими претендентами й обговорити результати з керівництвом.

Також в більшості компаній практикують випробувальний термін – стажування. Це дає можливість оцінити вас безпосередньо на робочому місці. Середня тривалість стажування – від одного тижня до одного місяця.

Зазвичай стажування не оплачують, хоча бувають винятки. Іноді після співбесіди може бути третій етап відбору – індивідуальне завдання, що залежить від сфери діяльності фірми. Його мета – перевірити ваші здібності до виконання конкретних завдань або швидкості засвоєння нових знань.

Для відпрацювання навичок ефективної співбесіди ви можете звернутися до фахівців служби зайнятості за адресами: http://www.dcz.gov.ua/vol/control/uk/publish/article?art_id=78040&cat_id=1319047

За матеріалами https://studway.com.ua/job-interview-7-steps/