25.11.2020 | 11:51

Чи готує школа учнів до свідомого вибору фаху? Які професії будуть потрібними в майбутньому та що про них мають знати випускники? Які риси – запорука професійного успіху? Актуальні освітянські питання розглядали сьогодні, 25 листопада, під час науково-практичної онлайн-конференції «STEM-освіта в НУШ: від дослідника до науковця».

У дискусійному форматі обговорили питання впровадження елементів STEM-освіти при організації і проведенні профорієнтаційної роботи у закладі освіти. До участі в он дайн-зустрічі долучилися науковці, підприємці, викладачі закладів вищої освіти, керівники та педагоги закладів загальної середньої освіти області, де впроваджено STEM-технології. Фахову думку щодо порушених тем висловив і директор Волинського обласного центру зайнятості Роман Романюк.

«Молода людина, яка самостійно визначається щодо свого подальшого дорослого життя, повинна мати набір навичок і компетенцій, що дадуть їй можливість більш правильно і впевнено реалізовувати себе в дорослому житті.

Якщо ж говорити про проведення профоорієнтаційної роботи в школах, що впливає на подальший вибір професії, то я вже не перший день спостерігаю картину величезного дисбалансу між попитом ринку праці та замовленням на набір груп у професійно-технічні й вищі навчальні заклади. Отож, абітурієнти недостатньо поінформовані про можливість реалізації на ринку праці: маючи певну професію, вони не знають про свою потенційну затребуваність, як фахівця. Тому над профорієнтацією в школах потрібно ще багато і активно працювати, аби показати учням реальну престижність професій, а не рейтингову, яку формують на основі попиту охочих навчатися, забуваючи про потребу держави», – переконаний Роман Романюк.

Відділ інформаційної роботи Волинського обласного центру зайнятості