29.01.2019 | 17:00

  Нова якість освіти, учень та його професійна реалізація - пріоритет, орієнтованість на потреби роботодавців та економіки регіону, а також впорядкування принципів управління, які змінилися в межах децентралізації – саме ці ключові питання сьогодні, 29 січня, обговорювали під час регіональної ради професійно-технічної освіти Волині, яка відбулася на базі Волинського коледжу національного університету харчових технологій. Присутні – заступник голови Волинської обласної держадміністрації (ВОДА) Світлана Мишковець, керівник управління освіти, науки та молоді ВОДА Людмила Плахотна, директор Волинського обласного центру зайнятості Роман Романюк та представники навчальних закладів регіону та роботодавців -  дізналися про основні досягнення галузі у минулому році й пріоритетні завдання  цьогоріч.

  Під час засідання директор Волинського обласного центру зайнятості Роман Романюк висловив пропозиції до плану розвитку профтехосвіти на 2019-2021 роки:

  - Служба зайнятості активно відстежує та аналізує зміни на ринку праці регіону. Тож, аби мінімізувати відтік кадрів, які «виросли» в нас, ми пропонуємо закріпити контроль за випускниками, які отримували освіту за державні кошти. Адже постає питання: для чого ми вчимо? Для того, аби дати знання. А знання потрібні, щоб задовольнити потреби роботодавців. В підсумку отримуємо, що ми – держава, навчальний заклад, працедавці – доклалися, щоби виростити професіонала, а віддачу отримуватиме економіка інших країн. Однозначно потрібен державний контроль за працезакріпленням. По-друге, потрібно посилити профорієнтаційну роботу. Адже, зважаючи на дослідження нашої служби за минулий рік, 42 тисячі наявних вакансій у нашій базі 67 відсотків становлять робітничі професії.

  Варто відзначити, що члени ради обговорили стан реформування професійної освіти в області, який передбачає удосконалення структури та мережі закладів, а також створення єдиного освітнього простору, сформованого закладами освіти, органами влади, роботодавцями, центрами кваліфікації та іншими партнерами. Не оминули увагою й критичні зауваження щодо практичної складової навчання. У більшості - це проблема відсутності необхідних навчальних інструментів та сучасного обладнання, обмеження кількості навчальних годин на практичні заняття. Загалом, аби подолати розрив між теорією та практикою, висловили побажання збільшити практичний компонент навчання з акцентом на опануванні сучасних технологій. На завершення учасники регіональної ради професійно-технічної освіти Волині обговорили та внесли зміни у план розвитку профтехосвіти на 2019-2021 роки в межах чинного законодавства.